هنیه: هدف از نشست منامه، نابودی پروژه ملی فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی حماس در نشستی مطبوعاتی به تشریح هشت اولویت اول این جنبش پرداخت که از جمله آنها احیای وحدت فلسطینی و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های خارجی در غزه اعلام کرد، «نشست منامه» در راستای تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابود کردن «پروژه ملی فلسطین» است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، هنیه در ادامه گفت، تنها «ویترین» این نشست، اقتصادی است اما محتوای آن سیاسی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس سپس گفت: «تا کنون درباره بندهای معامله قرن چیزی نمی دانیم اما با توجه واقعیت‌های جاری، این معامله، پروژه ملی را نابود می‌کند و ما نمی توانیم آن را بپذیریم.»

هنیه در ادامه از «حمد بن عیسی» شاه بحرین درخواست کرد «تصمیمی جسورانه» بگیرد و از برگزاری نشست منامه در این کشور انصراف دهد.

رهبر حماس افزود، این جنبش تلاش‌های همه‌جانبه‌ای برای شکست محاصره غزه تا رسیدن به توافق‌های کنونی با نظارت مصر، سازمان ملل و قطر داشته اما با کمال تأسف فلسطینی‌ها تا کنون نتیجه این موضوع را نچشیده‌اند.

هنیه گفت: «توافق‌هایی که با (رژیم) اشغالگر با نظارت مصر، قطر و سازمان ملل انجام شده به دلیل وقت‌کُشی تل‌آویو در اجرای بندهای آن، در معرض خطر قرار گرفته‌اند. (رژیم) اشغالگر تا کنون آزادی رفت‌و‌آمد از طریق گذرگاه‌ها را فراهم نکرده، درباره در دامنه صید ماهیگیران باج‌خواهی می‌کند، طرح‌های برق غزه را به تعویق می‌اندازد و موانع زیادی برای ورود اموال (کمک‌های قطر) به غزه  ایجاد می کند.»

رهبر حماس در ادامه هشت اولویت اول این جنبش را به شرح زیر تشریح کرد:

اول: بازگرداندن وحدت ملی

دوم: بازگرداندن اعتبار به پروژه ملی فلسطینی

سوم: شکست محاصره غزه

چهارم: شکست توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های صهیونیستی به کرانه باختری

پنجم: پایان رنج هفت هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی

ششم: حمایت از آوارگان فلسطینی و تأکید بر حق بازگشت

هشتم: پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد دولت با مرکزیت قدس

این اظهارات هنیه در حالی اعلام می‌شود که نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین فاز اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» هفته آینده در بحرین برگزار خواهد شد.این نشست در روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) در منامه برگزار می‌شود و طی آن وزیران اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت.

پیش‌تر «خلیل الحیه» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به نشست مذکور شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا