مسیر معامله قرن از بحرین آغاز می شود، چرا؟

در تاریخ 14 آوریل 2019 انیمیشنی در شبکه های اجتماعی و رایانامه های اسرائیلی منتشر گردید که در آن مقاومت اسلامی بحرین با یک پهپاد، هیئتی اسرائیلی را دنبال کرده و نشانه گرفته بود. در این انیمیشن که «هشدار آخر» نام داشت، به اسرائیل از عاقبت حضور خود در خاک بحرین هشدار داده شده و بیان گردید که مردم بحرین هیچ شکل و رنگی از عادی سازی روابط با اسرائیل را نمی پذیرند زیرا که موضع مردم بحرین از پیام آشکار آنان و سلاح مقاومت، مشخص است.

این پیام از سوی مقاومت اسلامی – گردان وعدالله – است. نمی توان آن را از چارچوب حوادث طبیعی که پی در پی رخ می دهند جدا کرد. این پیام که بحرین از کنفرانس ویژه معامله قرن استقبال می کند، به نوعی، گامی برای تحریک برخی از کشورها همچون جمهوری اسلامی است که نقش محور مقاومت در قبال محور شیطان را ایفا می کند. همین امر سبب گردیده تا تمایزی میان محورها و اعضای آنان ایجاد شود، کسانیکه که پیرو آمریکا هستند و کسانیکه مخالف آن و قلدرمآبی ها و طغیان ان به شمار می روند.

از جمله گروه دوم، مقاومت اسلامی بحرین است. گروهی که با فریادهای بلند خود، به صورت واضح و آشکار مانع از نخستین دیدار رسمی هیئت صهیونیستی با مقامات بحرینی شد. دیداری که برای مردم و احساسات انان تهدید بوده و به معنای عادی سازی روابط با دشمن غاصب مقدسات امت اسلامی به شمار می رود.

از جمله گروه دوم مردم بحرین و همه عوامل بازدارنده عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است. مردمی که اتحاد و دفاع خود از قضایای امت اسلامی را نشان داده و آشکار ساخت که جزو جدا نشدنی از قضایای امت اسلامی بوده و همانا هیچگونه فرصتی و به هیچ شکل ممکن برای عادی سازی روابط با دشمن غاصب و اشغالر سرزمین های اسلامی وجود ندارد.

از مسلمات است که نظام بحرین هیچ نقش فعالی در تصمیم گیری دولتی و یا خلیجی ندارد زیرا به سبب کمک های مالی و امنیتی و غیره ای که از کشورهای خارجی همچون آمریکا، عربستان سعودی و امارات دریافت می کند، پیرو و گروگان انان است.

کنفرانسی که در تاریخ 25 و 26 ژوئن 2019 با عنوان «صلح برای شکوفایی» برگزار می شود، به معنای مشارکت حقیقی بحرین در آن نیست، بلکه تصمیم یکجانبه از سوی آمریکاست که بر بحرین تحمیل شده و پیامی که به نظام بحرین دارد آن است که این کشور در محور مقاومت قرار نداشته بلکه پیرو محور شیطان و در خط عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است. در این کنفرانس پس از آنکه از حضور برخی از کشورهای عربی اطمینان حاصل گردد، از رژیم صهیونیستی نیز برای تکمیل فصول این نمایشنامه ای آمریکا در منطقه ایجاد کرده است، دعوت به عمل می آید. همین امر چالش و تهدیدی در مقابل موضع مردم بحرین به شمار می آید. موضع مردم بحرین مخالفت قاطع با عادی سازی روابط و ورود به هر پروژه ای است که دشمن را بر مسلمانان مسلط کرده و نفوذ دشمن صهیونیستی را در وسط امت اسلامی افزایش می دهد.

با نگاهی اجمالی به حوادث درحال رخداد، چنین به نظر می رسد که روزهای پیش رو نیز مملو از رخداد و حوادث خواهد بود. در آن حوادث موضع مردم چه خواهد بود؟ انان چگونه به سوی مقابله با معامله قرن حرکت خواهند کرد؟

آیا مقاومت اسلامی بیانیه و موضع میدانی در بستن مسیرهای معامله قرن خواهد داشت؟

اینها سوالاتی است که پاسخ ان در گرو روزگار بوده و ما از خلال سیر حوادث و رخدادها و میزان تاثیر آن بر پیروزی و شکست کنفرانس خواهیم دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا