«قدس برای فروش نیست» پویشی برای مواجهه با «معامله قرن» و کنفرانس بحرین

بحرین –  (ابدال): جریان وفاء اسلامی و جنبش آزادی ها و دموکراسی (حق)، در راستای مقابله با معامله قرن و زنده نگه داشتن مسئله فلسطین، پویشی رسانه ای در شبکه های اجتماعی تحت عنوان #القدس_لیست_للبیع (#قدس_برای_فروش_نیست) ایجاد کرده اند.

اندیشه ایجاد این پویش اینترنتی برای مواجهه با معامله قرن و یاری قدس، همزمان گردید با نزدیکی موعد برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین. کنفرانسی که ایالات متحده آمریکا قصد دارد با برگزاری گام اقتصادی آن،  طرح خود برای به پایان رساندن قضیه فلسطین، موسوم به «معامله قرن» را عملی سازد.

مسئول هماهنگی این پویش اینترنتی از خطر معامله قرن که دامنگیر تمام مسلمان و اعراب در سرتاسر جهان میگردد خبر داد. وی بیان داشته است که استمرار جنبش عربی و اسلامی و بین المللی برای مواجهه با معامله قرن بسیار ضروری است.

هدف این پویش اینترنتی ، آشنایی مردم به صورت دقیق و فنی از معامله قرن و پیامدهای خطرناک آن در پی قبول طرح آمریکا با عنوان «صلح در خاومیانه» است. این پویش همچنین در پی نشان دادن وضعیت اسفناک و رنج آور فلسطینی هاست.

تداوم

بر طبق گفته های برگزارکنندگان این پویش، همانا نگرش راهبردی پویش که ایجاد هشتک و پیامهای توییتری است را محدود به یک روز نیست بلکه ادامه خواهد یافت. همانا راه اندازی قسمت کاریکاتورها، اینفوگرافی، طراحی های هنری و  مقالات و محتواهای سمعی و بصری ، به همراه توضیحات، از دیگر اشکال هنری برای یاری قضیه فلسطین و تشویق به مقابله با معامله قرن بوده است.

این پویش اینترنتی ارتباطات خود با واحدهای جوانان در جنبش های ملی منطقه ای و نیروهای معارض انقلابی جهت ورود آنان به پویش و حمایت از آنان را آغاز کرده است.

رهبران جریان وفاء اسلامی اعلام کردند که در روزهای 25 و 26 ژوئن با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در مناطق مختلف بحرین و برخی از کشورهای اسلامی و اروپایی، در کنار جنبشی که در اراضی فلسطین برپا می شود، فعالیت پویش از عرصه اینترنتی به عرصه واقعی ورود می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا